justere motorcykel kæder

Justering af kæder er en beskidt opgave. Ikke desto mindre, du kan gøre det i løbet af 15 minutter hvis du ved præcis hvad de skal gøre.

Først, skal du være opmærksom på at justere kæderne afhænger af typen af cykel du har. En anden, at sikre at baghjulet forbliver lige under hele processen. Bortset fra, at hvis du bare ønsker en let olieret kæde, ikke overdrive det. Dette kan drukne kæden og yderligere frustrere dig.

For det andet, tjek på kædespændingen. Du er nødt til at line op swingarm, forreste tandhjul og den bageste tandhjul til at opnå en maksimal udvidelse. Men vil du ikke sandsynligvis er perfekt det men plonking i sadlen er en dejlig start. Twist det lavere løb i kæden tæt på midten. Femten til tyve millimeter er den rigtige måling af sløje op og ned. Ud over det bliver for løs og lavere bliver det for stramt.

Vi er nødt til at justere kæden for at give det et naturligt flow. For stram kæde stammer tandhjul, gearkasse lejer og sig selv. Hvis du holder kæden kører i denne tilstand, kan det koste dig dyrt skader. På den anden side hvis du køre det for løs, kan det yderligere medføre tandhjul slid eller værste kaste sig fra tandhjul resulterer til en frygtelig kollision. Det betaler sig at have et godt justeret kæde for at overføre magt jævnt, udjævner gearskift, forlænger kædens levetid og til at sikre en spændende og spændende tur uden at bekymre sig om kæden uoverensstemmelse.

Hvordan kan vi justere dem? Første, tjekke din manualer. Justering af dem kan variere afhængigt af den cykel model du har. Efter at have kontrolleret det, flytte baghjulet tilbage efterhånden. En millimeter eller to på et tidspunkt kan er fint. Kontrollér nu, spændingen. Vær forsigtig, fordi en lille mængde af baghjul bevægelse kan gøre en stor forskel. Du skal flytte begge sider jævnt. Du kan bruge som en guide swingarm, da det vil være at have nogle markeringer i nærheden af akslen. Husk at holde det selv. Et ord af forsigtighed dog markeringer kan være i nøjagtig til tider og kan ende med en fejljusteret hjul.

Være sikker på altid dobbelttjekke Motorcykeldele. Hvis du allerede har spændinger ret, nødt du til at knibe op alle bolte igen. Større kraft skal udøves på aksel bolte og aksel klemmer. Men adjuster skruer skal behandles forsigtigt. Hvis du er usikker på, hvad de skal gøre, eller hvad de kan forvente, tøv ikke med at spørge bistand fra eksperten i Motorcykeldele og -tjenester.

Blive guidet i overensstemmelse hermed. Du nødt til at være nøjagtige og ekstra forsigtig for at gøre tingene rigtigt og funktionelle.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *